افزایش حملات سایبری به ویندوز XPافزایش حملات سایبری به ویندوز XP

 افزایش حملات سایبری با ویندوز XP

درحالی که درست یک سال دیگر مایکروسافت پشتیبانی تکنیکی خود را از سیستم عامل ویندوز XP قطع می کند، هنوز بسیاری از شرکتها قصد ندارد سیستم عامل رایانه های خود را تغییر دهد که این امر می تواند خطر حملات سایبری به آنها را افزایش دهد.

شرکت 
مایکروسافت از 8 آوریل سال 2014 ( 19 فروردین 1393) پشتیبانی تکینیکی خود را از سیستم عامل ویندوز XP قطع می کند اما هنوز بسیاری از شرکتها تصمیم ندارند که رایانه های خود را به سیستمهای جدیدتری منتقل کنند.

براساس اظهارات یک شرکت مدیریت نرم افزار، علاوه بر استفاده از سیستم عاملی که بهره وری را کند می سازد، کاربرانی که از XP استفاده می کنند ممکن است از آوریل آینده قربانیان جدید حملات سایبر باشند چرا که 
مایکروسافت از این تاریخ به بعد دیگر بسته های امنیتی برای XP منتشر نمی کند.

شرکت مدیریت نرم افزار کموود اعلام کرد، کمتر از نیمی از تمام سازمانهای بزرگ از XP به ویندوز 7 تغییر سیستم عامل می دهند. در پایان سال گذشته یک شرکت از هر چهار شرکت سیستم عاملهای خود را به 7 تغییر داده است.

مدیر اجرایی در شرکت نرم افزار 1E اظهار داشت: پیام واضح و روشن است، سازمانها هنوز حرکت به سمت یک سیستم عامل جدید را آغاز نکرده اند، ممکن است به مهلت 
مایکروسافت نرسند.

مایکروسافت توصیه کرده است که شرکتها 18 تا 32 ماه را به تغییر سیستم عاملهای خود از XP به 7 اختصاص دهند.

سیستم عامل ویندوز XP در سال 2001 منتشر شد و به دومین سیستم عامل محبوب برای رایانه ها تبدیل شد. براساس اعلام نت‌مارکت‌شیر 38.7 درصد از رایانه ها مجهز به سیستم عامل XP هستند.

پس از این سیستم عامل 
مایکروسافت سیستم عاملهای ویستا، هفت و هشت را منتشر کرده است اما از سپتامبر گذشته ویندوز هفت به یکی از محبوبترین ها تبدیل شد.

آدرین فاکسال مدیر اجرایی شرکت مدیریت نرم افزار کموود اظهارداشت: در این دوره سخت اقتصادی، این مسئله تعجب برانگیز نیست که مدیران شرکتها نمی خواهند مبالغ قابل توجهی را به تعویض سیستم عاملهایی اختصاص دهند که مشکلی هم ندارد.


منبع : وبسایت آموزشی عصر شبکه